Jak inaczej przekonać do usługi lub artykułu aniżeli przekonując potencjalnego konsumenta, że to, co proponujemy jest dedykowane właśnie dla niego? Pokazać mu to naturalnie na przykładzie i pozwolić mu samodzielne decydować.
Kaizen Media
Czym jest reklama interaktywna?
Reklama interaktywna czyli Interactive Digital Signage to rodzaj reklamy, w której nadawca nie tylko przekonuje odbiorcę do jakiegoś zachowania, ale też pozwala odbiorcy ten przekaz tworzyć. Takiego rodzaju reklamy są miarodajną nowością, skutkiem tego, że uprzednio nie do końca wolno było je w ogóle wykonać, z uwagi na technikę. Dzisiaj reklamą interaktywną równie odpowiednio można nazwać kilka odcinków reklamowego serialu, w jakim widz, ma prawo głosować na temat losów śmiałków, lecz reklamą interaktywną będzie też ścisła interakcja innymi słowy szansę decydowania w czasie realnym oraz uzależnienie od wyboru indywidualnego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interaktywnych
Wybór perfekcyjnych kampanii interaktywnych jest naturalnie kwestią gusty, tym niemniej na uwagę pośród tego rodzaju reklam z pewnością zasługują:
• Akcja MONTErzy – interaktywna reklama kultowych deserów, w jakiej chodziło o to, aby odbiorca mógł osobiście opracować swój własny smak deseru, integrując pojedyncze jego składniki
• Kampnia Dziki Sad – zrealizowana przez grupę Żywiec kampania traktująca napoju powstałego z połączenia cydru oraz piwa. Na profilu marki na Facebooku, nabywcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Efekt interakcja tej piwnej marki była przez parę tygodni perfekcyjną na facebook, jeżeli idzie o marki piwne
• Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety publikowana była reklama z kodem pobieranym na smartfon, po jego zeskanowaniu i ulokowaniu telefonu na gazecie, można było zobaczyć poszczególne przymiotniki samochodu, jak park assist czy kontrolę zbliżania się do przeszkody.
Aby reklama interaktywna była efektywna musi nie tylko łączyć mentalnie klienta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą i nie musi wiązać się z realnym zyskiem. W przypadku takich reklam, chodzi o to, żeby kontrahent, który już się zaangażował, w następnej kolejności dokonał takiego wyboru, który prawidłowo mu się kojarzy. W jednym z powyższych wypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, bo uprzednio angażował się na facebooku i dla niego wybór tej, a nie innej marki jest oczywisty. Cechą specyficzną reklam interaktywnych jest zazwyczaj ich cena. Taka reklama to przecież nie pojedyncza kreacja na domenę internetową czy banner, lecz cały szereg narzędzi, które zapewnią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, aby podjął interakcję i umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, żeby był on godziwy technicznie oraz łatwy.